måndag 9 april 2012

Underbar för melvens scrap & hobby

Hejsan Allesammans.
 Hoppas ni alla haft en trevlig påsk med god mat och härligt sällskap. Det har då jag haft. :) Idag visar jag en Layout för Melvens scrap och Hobby.
Trots att snön kom och hälsade på så har jag gått och haft vårkänslor. Det syns ganska tydligt i mina Layouter med.
Färg färg och åter färg.Echo Park papper kan aldrig bli fel. Underbara färger och mönster. Passar stora som små. HELT underbara är dom. Och det var just det som jag fick i aprilkitet. Springtime har ljuvliga pastelliga färger men även med en blandning av klara och retro.
Här har jag använt mig av min Cameo till nästan hela layouten. Det är några saker som inte kommer från layouten, Det är bland annat tårtpappret i bakrunden och tagen som kommer från mina egna gömmor, kan tänkas vara fuskigt  att använda sig av cameon men åååh så roligt det är. :) även Print and cut funktionen har blivit använd här med andra ord har jag först skrivit ut en shape i min egna skrivare och sedan skurit ut den med cameon,




Det tar lite tid att leka med cameon och bestämma sig vad man vill ha för shape och vilket papper som det ska göras i. Jag måste säga att jag är bra nöjd med denna. Tagen är infärgad med Distresse stain- Broken china och inte fastlimmad man kan dra ut den och kanske kommer det skrivas ett par ord till dottern där. Fjärilar kan jag inte få nog av just nu. De är så vackra.



Färgstänk i matchande färger och den svarta cardstocken tyckte jag gav en bra brytning mot alla dessa färger och mönster. Kortet valde jag ha i svartvitt med tanke på alla färger som redan finns med. Blir bara ännu mer rörigt om man har färgfoton då. Men det beror ju på vad det är för färger i kortet från början självklart!

Stickersen som bildar rubriken Underbar hittar ni här. Dessa har blivit en ordentlig favorit hos mig, så lätta att ha och göra med och perfekt storlek tycker jag. Mumma! Min dotter är verkligen en färgklick i mitt liv och hon är verkligen saknad eftersom hon är hos sin pappa över påsk och påsklov.



Hoppas ni får en bra vecka! Gå in på bloggen för att läsa de andra DT inläggen under veckan.
XoXo Mela