söndag 1 april 2012

Ett litet album till

Fått otroliga vårkänslor, solen skiner och snön är borta. Hittade på ett, för mig både påskigt och vårigt papper och började att skapa ett litet minalbum som jag visat tidigare. Här är en tutorial.  Klicka här

Allt som som behövs är ett dubbelsidigt ark 12*12. Kom ihåg att mönstret bör vara så att man kan kolla på det från alla håll. Allra helst på den sidan som man kommer att använda som insida.







Pappret jag har använt kommer från mitt inköp "grisen i säcken" ett bra och billigt erbjudande. 25 olikmönstrade papper. Men tänk på att du kanske inte kommer att få samma papper som jag fick i mitt paket.

Pappret är upphöjt (embossat) och glansigt i mönstret. Rosetten är gjord av skraprester som blev när jag korrigerade kanterna på albumet. Smart att använda sig av det lilla spill som blir :) och ett litet pärlband som jag hade i mina gömmor. fäste rosetten med häftapparat som jag satte dit innan jag fäste pappret som är utsidan av albumet.





En handgjord ros fick även pryda framsidan. jag har låtit resten av albumet vara odekorerat tills jag vet vad jag ska göra med det. Kanske ett bra sätt att dokumentera 2012 vårtecken i  :) Om jag hittar några. Har aldrig med mig kameran när den behövs. Kanske ska använda mig av mobilen?

Ha det gott!



XoXo Mela