onsdag 28 mars 2012

Zero

Hejsan allesammans. I helgen var det scrappmässa i Avesta, alltid lika roligt. Fick lov att köpa en ny kniv till cameon, tur att dom hade en säger jag bara. Efter att ha varit där så klia det fint i fingrarna så jag tog fram mitt Dt paket och började att leka lite.

Jag skrapa och slipa på fotografiet för att få en härlig sliten ram på fotot. Stansa kanterna på det stora bakrundspappret med en privat stans. Handgjorda blommor och löv. Det tar lite tid att göra egna blommor allra helst om pappret är hårt, då spricker det lätt, men ibland tycker jag att det ger en häftig effekt.



Jag har använt cameon till att göra löven sedan skrynklar jag till dem lite och chalkade kanterna. Det ger en murrig känsla av dem. Att göra blommorna är inte svårt alls men kan ta lite tid om man vill vara petnoga på hur dom ska se ut. Jag satte ihop dem lite slarvigt tyckte det blev bra att det inte var så enhetligt. Varje blomma blir unik på sitt eget sätt då.






Även fjärilen är från cameon och den chalkade jag bara. Jag la på crackle accents på bokstavs stickersen för att få en härlig krackilerad yta. Hittade ett litet journalingpapper i mina gömmor som jag chalkade och sedan fäste med häftstift. Och till sist så använde jag mig av en nyinköpt vara från Scrappmässan. Nämligen en "bradmaker". Syns inte på bilden men det är en upphöjd plastbubbla. ger en extra rolig effekt. Alla papper hittar ni självklart i butiken.

När min dotter fick se denna layout så började hon att gråta. Hon har förlorat några djur genom åren och det blev kanske lite för mycket, men det är ju just därför som jag scrappar, för att de ska leva vidare även när de inte är kvar i jordelivet. När min dotter blir stor kan hon visa denna för sina barn och barnbarn och berätta om hur just hennes katt var och hur mycket han betydde för henne. Värdelfull scrapping på så många sätt.

XoXo Mela